Izomaltuloza – właściwości, zastosowanie, dobre i złe strony

Wskazówka: użyj tego węglowodanu, aby zyskać extra wyniki
Nowa nauka na temat węglowodanów funkcjonalnych, która wygrywa wyścigi i pomaga w wykonaniu ciężkich treningów.
Jako słodzik izomaltuloza (Palatinose) ma wiele pozytywnych cech. Jest wytwarzany z sacharozy pochodzącej z soku z buraków. Jest to więc wegańskie, koszerne, halal i nie-GMO. Jest stabilny, nie psuje zębów, ma łagodną naturalną słodycz i nie ma posmaku. Gdyby twoja córka była słodzikiem, chciałbyś, żeby umawiała się z izomaltulozą.

Poza tym, izomaltuloza jest funkcjonalnym źródłem węglowodanów, które powoduje, że organizm szybciej utlenia tłuszcz, poprawiając w ten sposób wytrzymałość i wyniki sportowe.

Dawaj z siebie więcej przez dłuższy czas

Niemieccy naukowcy zaangażowali 20 doświadczonych rowerzystów, aby sprawdzić, jak dobrze izomaltuloza może zwiększyć wytrzymałość. Badanie, podobnie jak wszystkie dobre badania, wykorzystało randomizowaną, podwójnie zaślepioną, kontrolowaną metodę krzyżową.

Badani pili 750 ml napoju zawierającego 75 gramów izomaltulozy lub 75 gramów maltodekstryny (powszechnie stosowane źródło energii w preparatach treningowych). Badanym przydzielono zadanie ukończenia 90-minutowej jazdy na 60% Vo2max (ponieważ badacze chcieli zmierzyć utlenianie tłuszczu). Po 90-minutowej przejażdżce rowerzyści ukończyli jazdę na czas, która obejmowała próbę na rampie, w której intensywność jazdy na rowerze wzrasta ze wstępnie ustalonymi prędkościami i przerwami.

Grupa izomaltulozy zakończyła próbę czasową w 30,05 = / – 4,70 minuty.

Grupa maltodekstryn zakończyła ją w 31,08 = / – 6,27 minuty.

Policz to sobie i zobaczysz, że „rozmiar efektu” wynosił nieco ponad minutę, co jest ogromnym wynikiem, gdy patrzysz na niego w kategoriach wyścigu. Pokonanie przeciwnika o minutę generalnie daje status supergwiazdy sportowca wytrzymałościowego.

Wspierane przez izomaltulozę ciało i umysł

Już dawno spekulowano, że kiedy oszczędzasz glikogen (podczas ćwiczeń o wysokiej intensywności) w mięśniach i wątrobie, zwiększasz wytrzymałość, a to najwyraźniej robi izomaltuloza u rowerzystów.

Spożywanie izomaltulozy przed treningiem sprzyjało utlenianiu tłuszczu podczas początkowej 90-minutowej jazdy wytrzymałościowej, co oszczędzało glikogen w mięśniach i wątrobie, dzięki czemu można było go wykorzystać podczas próby na czas.

Naukowcy spekulowali ponadto, że niski indeks glikemiczny izomaltulozy poprawia sprawność umysłową bardziej niż węglowodany z wyższym indeksem glikemicznym. Ponieważ wydajność poznawcza wzrosła w czasie, tak samo rosła też wydolność fizyczna.

Czy izomaltuloza działa w przypadku ciężarowców?

Chociaż zapewnia ogromne korzyści sportowcom wytrzymałościowym, izomaltuloza może również napędzać treningi w siłowni, dostarczając energii na wysokim poziomie, wspierając spalanie tłuszczu i wspierając potężne muskularne pompy.

Oczywiście, jeśli treningi nie powodują u Ciebie ani kropli potu, nie przejmuj się izomaltulozą. Trudno jest ułatwić trening, który nie sprawia Ci już teraz żadnego wysiłku.

Sportowcy wytrzymałościowi, CrossFitters i ciężarowcy mogą obecnie znaleźć izomaltulozę w pasku Biotest Finibar ™ Competition Bar iw formule treningowej Plazma ™.

www.t-nation.com

TC Luoma

Poprzedni wpis
Ile powinna trwac regeneracja po treningu – praktyczne rady
Następny wpis
Ćwiczenia na pośladki nie rozbudowujące ud – rady specjalistów

Related Posts

No results found

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Fill out this field
Fill out this field
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.

Menu